close
تبلیغات در اینترنت
علائم ظهور

کانال تلگرامی سایت یامهدی



http://uupload.ir/files/1z0f_%D8%A8%D9%86%D8%B11.jpg

تبلیغات یامهدی

کندو هاست -kandohost

تبلیغات منتی

تربیت فرزندان

تاریخ ارسال: دوشنبه 16 فروردين 1395 ساعت: 11:43 |تعداد بازدید : 101 نویسنده :

بیوگرافی کامل حسن روحانی

تاریخ ارسال: چهارشنبه 04 فروردين 1395 ساعت: 3:52 |تعداد بازدید : 94 نویسنده :

- پرسش و پاسخ هایی درباره مهدویت

اساس و بنیان حرکت و نهضت حضرت مهدی(عج) آیا بر پایه معجزه است یا روندی عادی و طبیعی مانند انقلاب های دیگر جهان داد؟

نهضت جهانی امام مهدی(عج) را به دو گونه می توان تفسیر کرد، الف: تفسیری اعجازآمیز و مافوق طبیعی ب: تفسیری عادی و در چارچوب نوامیس طبیعت که از سوی خداوند، بر هستی حکم می راند.

بر اساس تفسیر نخست که گاه از آن، با عنوان «نظریه حصولی بودن ظهور» یاد می شود، نهضت امام مهدی (عج) پدیده ای است که با اراده مستقیم الهی و به کمک عوامل غیبی آغاز می شود و به انجام می رسد و اقبال و ادبار مردم و نیز توجه و تلاش یا غفلت و سستی آن ها، هیچ تأثیری در تقدیم یا تأخیر این حادثه بزرگ ندارد. اما طبق دیدگاه دوم که با عنوان «نظریه تحصیلی بودن ظهور» شناخته می شود، حرکت جهانی آن حضرت، روالی عادی و طبیعی دارد و از این رو نیازمند فراهم شدن بسترها و شرایط، توسط توده مردم است. از میان این دو دیدگاه، دیدگاه دوم، به طریق صواب، نزدیک تر است، چرا که دیدگاه نخست، از اشکالات متعددی برخوردار است که در ادامه، پاره ای از آن ها را به اختصار خواهیم گفت:

1. اعتقاد به اعجازآمیز بودن نهضت امام مهدی(ع) اعتقادی بر خلاف اصل و روال طبیعی است. اصولاً در جهان هستی که جهان اسباب و مسببات است، هیچ پدیده عادی ای را نمی توان نشان کرد که بدون اسباب و علل عادی، تحقق یافته باشد، برای نمونه، برای سیر شدن، باید غذا میل کرد و برای سیراب شدن باید آب نوشید. همچنان که برای تحصیل یک گیاه باید دانه اش را کاشت و نهال آن را پرورش داد و آب و نور کافی را برایش فراهم کرد. این توقع که گرسنگی و تشنگی، بدون خوردن غذا و نوشیدن آب، بر طرف شود یا بدون فراهم کردن شرایط رشد یک نهال، آن نهال به بار نشیند، توقع بی جایی است، چرا که به تعبیر امام صادق(ع):

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:45 |تعداد بازدید : 112 نویسنده :

- چه کسی شهر موعود را می سازد؟ و چرا؟

 

اعتقاد به ظهور فردی که در جهان، عدل و انصاف را گسترش می دهد و حقّ مظلوم را از ظالم می ستانَد و جهان را به «شهر خدا» و شهر آرمانی ادیان تبدیل می کند، تنها مختصّ شیعیان و دیگر مسلمانان نیست؛ گرچه این باور در نزد شیعیان، با اعتقاد به زنده بودن امام دوازدهم و نظارت آن حضرت بر اعمال دوستداران و منتظرانش، از دیگر مذاهب و ادیان، پررنگ تر است امّا این اعتقاد، در کتب ادیان دیگر، از جمله: مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان، برهمنان و هندوها هم به چشم می خورَد.

موعود در ادیان

اشتیاق و علاقه به ظهور منجی، هزاران سال است که انسان درمانده و طالب عدالت را در انتظار گذاشته؛ امّا این انتظار، در ادیان مختلف، به اَشکال گوناگون، مطرح شده است و در نهایت، تمامی آنها آمدن فردی را مژده می دهند که جهان را در راه رسیدن به مدینه موعود، رهبری می کند و تلاش او، سرانجام به تحقّق شهر (یا جهانِ) آرمانی ادیان می انجامد.

در ایین هندوها، منجی را یکی از مظاهر «ویشنو» می دانند: «این مظهر ویشنو، در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفیدی در حالی که شمشیر برهنه درخشانی به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد، ظاهر می شود و همه شریران را هلاک می سازد و خلقت را از نو تجدید می کند و پاکی را رجعت خواهد داد... . این مظهر دهم، در انقضای عالم، ظهور خواهد کرد».

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:43 |تعداد بازدید : 133 نویسنده :

کفش پاشنه دار برای بانوان

کفش پاشنه دار برای بانوان

 

 

 

سوال

حکم شرعی پوشیدن کفش صدادار برای بانوان چیست؟

 

پاسخ

در صورتی که موجب جلب توجه نامحرم گردد، جایز نیست.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:38 |تعداد بازدید : 123 نویسنده :

فلسفه نماز جماعت

فلسفه نماز جماعت

سوال

چرا به شرکت در نماز جماعت تاکید شده است؟

 

پاسخ

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:36 |تعداد بازدید : 112 نویسنده :

علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع)

سوال

علائم نهایی پیش از ظهور امامان زمان (عج) چیست؟

 

پاسخ

علائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند:

الف: علائم حتمی و قطعی؛

ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد.

علائم غیر حتمی فراوان هستند و نوعاً بعضی از آنان به وقوع پیوسته است اما علائم حتمی و قطعی هنوز رخ نداده اند بعضی از این علائم قطعی عبارتند از:

1. خروج سفیانی: پیش از ظهور مردی از نسل ابوسفیان در منطقه شام خروج می کند و با تظاهر به دینداری گروه زیادی از مسلمانان را می فریبد و به گرد خود می آورد و بخش گسترده ای از سرزمینهای اسلام را به تصرف خویش در می آورد و بر مناطق پنجگانه شام، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین (نام شهری در نزدیکی حلب) و منطقة عراق سیطره می یابد و در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان می پردازد و برای کشتن و یافتن آنان جایزه تعیین می کند آنگاه که از ظهور امام زمان باخبر می شود با سپاهی گران به جنگ وی می رود که در منطقه بیداد (بین مکه و مدینه) با سپاه امام (ع) برخورد می کند و به امر خدا همه لشگریان وی به جز چند نفر در زمین فرو می روند و هلاک می شوند. [1]

 2. خسف در بیداء: خسف یعنی فرو رفتن و پنهان شدن، و بیداء نام منطقه ای در مکه و مدینه است. ظاهراً لشگر سفیانی در این منطقه که به قصد جنگ با امام عصر(عج) آمده است در زمین فرو می روند. [2]

3. خروج یمانی: سرداری از یمن قیام می کند و مردم را به حق و عدل دعوت می کند این نشانه در منابع عامه نیست ولی در مصادر شیعه روایات فراوانی در این باره وجود دارد. امام صادق (ع) فرمود: قیامهای سه گانه خراسانی، سفیانی، یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز خواهد بود و هیچ پرچمی به اندازه پرچم یمانی دعوت حق و هدایت نمی کند و هم فرمود که یمانی از علائم حتمی است. [3]

 4. قتل نفس زکیه: زکیه یعنی فرد پاک و بی گناه و کسی که قتلی انجام نداده است و جرمی ندارد.  در آستانه ظهور مهدی (عج) در گیرودار مبارزات زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) فردی پاکباخته و مخلص از اولاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در راه امام می کوشد و در این راه مظلومانه به قتل می رسد. روایات گاهی نفس زکیه و گاهی «سید حسنی» گفته اند امام باقر (ع) فرمود: بین ظهور مهدی (عج) و کشته شدن نفس زکیه بیش از پانزده شبانه روز فاصله نیست. [4]

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:33 |تعداد بازدید : 112 نویسنده :

لشگر سفیانی در کجا نابود خواهد شد؟

به گزارش «شیعه نیوز»، الان در سرزمین بیداء، ساختمان‌هایی بنا شده که یکی از آن ساختمان‌ها وزارت آموزش پرورش است و پادگان‌هایی در قسمت شمالی بیداء مستقر است و ساخته شده و امروز دیگر بیداء، جزء خود مدینه است.

 آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در برنامه "نشان صبح" به بررسی روایات مهدویت با موضوع بیدا و دابه الارض پرداخت.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:29 |تعداد بازدید : 113 نویسنده :

وظیفه "نفس زکیه" در ظهور مهدی(عج)

 

وظیفه "نفس زکیه" در ظهور مهدی(عج)

برای ظهور و قیام حضرت صاحب الامر(عج) پنج علامت حتمی وجود دارد؛

برای ظهور و قیام حضرت صاحب الامر(عج) پنج علامت حتمی وجود دارد؛ یعنی به طور حتم این پنج نشانه در رابطه با ظهور اتفاق خواهد افتاد. یکی از علائم حتمی ظهور، «قتل نفس زکیه» است.

به گزارش مشرق، «نفس زکیه» شخصی به نام محمد بن حسن است و به دلیل عبادت و زهد بسیار،‌ در روایات به او لقب «نفس زکیه» داده شده است. وی از اولاد امام حسین(ع) بوده و به عبارتی سید حسینی محسوب می‌شود.(1) 
 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:27 |تعداد بازدید : 115 نویسنده :

اقسام نشانه‌های ظهور امام زمان(عج)

استاد مرکز تخصصی مهدویت ضمن بیان اقسام نشانه‌های ظهور، نشانه‌هایی نظیر «ندای آسمانی، خروج سفیانی، خروج یمانی، قتل نفس زکیه، سید خراسانی و ...» را توضیح داد.

به گزارش فارس، یکی از مسائل مهم مهدویت، علائم و نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) است. به همین مناسبت گفتگوی مشروحی با حجت‌‌الاسلام سید حسن زمانی استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و پژوهشگر مسائل مهدویت، انجام دادیم که ماحصل آن از نظر می‌گذرد.

ادیان الهی نشانه‌های ظهور منجی را برای مردم بیان کرده‌اند

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:25 |تعداد بازدید : 109 نویسنده :

آخرین فتنه

بسم الله الرحمن الرحیم 


عصرما نه تنها عصر علم و فنآوری ، ارتباطات و سرعت و دقت ، بلکه عصر طلوع مجدد خورشید اسلام ، عصر امام خمینی(ره) و عصر ظهور و البته عصر فتنه های بزرگ است فتنه هایی که علی الخصوص در چهار دهه ی اخیر به ساق سیمین شجره طیبه نهضت اسلامی پیچید ؛ رنجید و رنجانید تا پس از چندی با درایت و رهبری آسمانی ولی فقیه و بصیرت و مقاومت ولایتمداران و زمینه سازان ظهور خشکید و فرو افتاد .

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:24 |تعداد بازدید : 115 نویسنده :
با سلام و تشکر به منظور انتخاب این سایت به جمع منتظران فرج خوش آمدید. / مدیر سایت : رضا عابدی ومحمد حسن مولایی ************************************************************* سامانه پیامکی گروه آقا امام زمان...ارسال پیامک مذهبی رایگان...برای ثبت شماره تون یک پیامک خالی به شماره ارسال کنید...30005992599599
یامهدی
یا مهدی
ادرکنی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ
وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
علائم ظهور
التماس دعا
خدایا،توفیق فرمانبرى،و دورى از نافرمانى،و درستى نهاد و شناخت واجبات را روزى ما بدار
ما را به هدایت و پایدارى گرامى دار
و زبانمان را به راستگویى و حكمت استوار ساز
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"
برحمتک یا ارحم الراحمین
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ
أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُبْـدِئُ الْخَلْقِ وَمُعیدُهُمْ وَأنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُدَبِّـرُ الْاُمُورِ
وَ بٰاعِثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، وَ أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ الْقٰابِضُ الْبٰاسِطُ
وَ أنْتَ الله الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، وٰارِثُ الْأرْضِ وَمَنْ عَلَیْهٰا.
أسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذی إذٰا دُعیتَ بِهِ أجَبْتَ، وَإذٰا سُئِلْتَ بِهِ أعْطَیْتَ
وَ أسْئَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَیْتِهِ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذی أوْجَبْتَهُ عَلیٰ نَفْسِكَ
أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ‌ تَقْضِیَ لی حٰاجَتی، السّاعَةَ السّاعَةَ،
یٰا سَیِّدٰاهُ، یٰا مَوْلٰاهُ، یٰا غِیٰاثٰاهُ، أسْئَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّیْتَهُ بِهِ نَفْسَكَ، وَاسْتَأْثَرْتَ
بِهِ فی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَكَ أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ تُعَجِّلَ خَلٰاصَنٰا
مِنْ هٰذِهِ الشِّدَّةِ، یٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأبْصٰار، یٰا سَمیعَ الدُّعٰآءِ،‌إنَّكَ عَلیٰ كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ،
بِرَحْمَتِكَ یٰا أرْحَمَ الرّاحِمین
یک روز می افتد ؛
آن اتفاق خوب را می گویم ...
من به افتادنی که برخاستن اوست ایمان دارم ؛
هر لحظه ، هر روز ، هر جمعه ...
اللهم عجل لولیک الفرج
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
لا اِلهَ اِلا اللَّهُ
عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ
وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ
یا مهدی ادرکنی
السلام علی جمیع المعصومین علیهما السلام
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ ما شآءَ اللَّهُ كانَ وَ مالَمْ یَشَاْ لَمْ یَكُنْ اَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّشَیْئٍ قَدیرٌ وَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ اَحاطَ بِكُلِّ شَیْئٍ عِلْماً اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دآبّةٍ اَنْتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ
دانلود شمیم یار 95

پشتیبانی

پشتیبانی