close
تبلیغات در اینترنت
مهدویت

کانال تلگرامی سایت یامهدی



http://uupload.ir/files/1z0f_%D8%A8%D9%86%D8%B11.jpg

تبلیغات یامهدی

کندو هاست -kandohost

تبلیغات منتی

امام زمان


گویند  سلام طلائی ترین کلید برای صعود به آشنایی هاست


پس صمیمی ترین سلام تقدیم شما باد ...


 

زیارت عاشورا

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: جمعه 13 شهريور 1394 ساعت: 14:43 |تعداد بازدید : 468 نویسنده :

قرعه کشی رایگان کربلا

تاریخ ارسال: سه شنبه 14 شهريور 1396 ساعت: 15:13 |تعداد بازدید : 95 نویسنده :

معرفی و دانلود کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)»

معرفی و دانلود کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)»

شرح دعای سلامتی امام زمان


کتاب شرح دعای سلامتی امام زمان(عج) دارای مطالبی با عناوین چرا دعا، چرا باید برای امام زمان(عج) دعا کرد، بررسی سند دعای سلامتی، بررسی مقدمه دعا، فواید قرائت دعای سلامتی و شرایط استجابت دعا است.


از آنجایی که اهل بیت(ع) نور واحد هستند، می‌توانیم بگوییم که امام مهدی(عج) نیز روزی هزار مرتبه برای ما دعا می‌کند، بنابراین شایسته است که ما نیز در شبانه‌روز به یاد او باشیم و در نماز، قبل و بعد از آن برای حضرتش دعا کنیم.


ادامه مطلب

تاریخ ارسال: یکشنبه 13 فروردين 1396 ساعت: 21:51 |تعداد بازدید : 117 نویسنده :

فرهنگ مهدویت، جوهره اصیل انقلاب اسلامی

فرهنگ مهدویت، جوهره اصیل انقلاب اسلامی

فرهنگ مهدویت، جوهره اصیل انقلاب اسلامی

مهدویت و انقلاب اسلامی


اهداف و آرمان‌های یک رویداد هر چه والا تر باشد نتایج آن نیز  گران‌قدرتر خواهد بود. جریان انقلاب شکوهمند ایران اسلامی نیز از جمله وقایعی بود که با مقاصد الهی و آسمانی اتفاق افتاد. مردان و زنانی که با اقتدا به سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا توانستند کاخ چند هزارساله طاغوت و شرک وپلیدی را واژگون سازند و با توجه به توسل به صاحب ومقتدای خود حضرت مهدی (عج) که 

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: جمعه 15 بهمن 1395 ساعت: 2:41 |تعداد بازدید : 119 نویسنده :

دانلود سریال مستند ظهور (The Arrivals) با زیرنویس فارسی

دانلود سریال مستند ظهور (The Arrivals) با زیرنویس فارسی

دانلود سریال مستند ظهور (The Arrivals) با زیرنویس فارسی

مستند سریالی ظهور || می‌خواهیم شما را به دیدن یکی از مهم‌ترین، قوی‌ترین و تأثیرگذارترین مستندهای روی اینترنت دعوت کنیم. این مجموعه مختص گروه خاصی از انسان‌ها با نژاد و یا دین خاصی نیست بلکه همه انسان‌های آزادی‌خواه بایستی این مجموعه را تماشا کنند.

مستند سریالی “ظهور”، مستندی است قوی راجع به فراماسونری و حکومت جهانی شیطانی آن‌ها که توسط مسلمانان اروپا ساخته شده است.

مستند سریالی ظهور :

– چرا مسائل جهان امروز، به صورت کنونی است؟

مستند سریالی ظهور :

– چه کسانی جهان را کنترل می‌کنند؟

مستند سریالی ظهور :

– چرا این همه خشونت و کشتار در اطراف جهان وجود دارد؟

مستند سریالی ظهور :

– چه ارتباطی بین فرعون امروزی و “نظم نوین جهانی” وجود دارد؟

مستند سریالی ظهور :

– چه وجه اشتراکی بین جورج بوش، اباما و ملکه انگلیس وجود دارد؟

مستند سریالی ظهور :

– چرا شیطان‌پرستی امروز توسط سران کشورهای استعمارگر و صهیونیست پشتیبانی می‌شود؟

مستند سریالی ظهور :

– مقصود واقعی اشیاء پرنده ناشناخته (UFO) چیست؟

مستند سریالی ظهور :

– هدف واقعی فروپاشی اقتصادی در جهان چیست؟

مستند سریالی ظهور :

– دجال (ضد امام مهدی و ضد مسیح) کیست و هدف او و ابزارهای رسیدن به آن هدف چیست؟

این‌ها سوالاتی هستند که در این مجموعه مستند به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

هدف این مجموعه، افشای طبقه ممتاز، زر سالار و جهان خواهی است که تمامی جنبه‌های زندگی بشریت را کنترل و برنامه‌ریزی می‌کنند.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: جمعه 04 تير 1395 ساعت: 4:36 |تعداد بازدید : 125 نویسنده :

ویژگیها و فضایل اخلاقی امام مهدی(عج)

ویژگیها و فضایل اخلاقی امام مهدی(عج)

امام زمان(عليه السلام) از آن رو كه وارث همه پيامبران عظيم الشّأن و اولياى گران قدر الهى است، مجموعه اى كامل از صفات كمال و جمال را دارا است. او تجلّى بخش اخلاق عظيم پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) و خصوصيات شگفت اميرالمؤمنين(عليه السلام) و مكارم وفضايل والاى فاطمه زهرا(عليها السلام) و فرزندان معصوم او است. اشاره به برخى از اين ويژگى ها مى توانند مقدمه اى آگاهى بخش براى تبعيّت از او و همسويى با او باشد.

1 ـ دانش گسترده:

اميرالمؤمنين(عليه السلام) درباره او فرمودند:

«هو اكثركم علماً»

«او دانشمندترين شمااست» (1)

امام باقر(عليه السلام) فرمود:

«دانايى به كتاب خداى عزّوجل و سنّت پيامبر او در قلب مهدى ما مى رويد همچنانكه گياهان به بهترين شكل از زمين مى رويند. پس هر كس او را ديد بگويد: سلام بر شما اى اهل بيت رحمت ونبوّت و اى گنجينه علم و جاى گاه رسالت» (2)

2 ـ زهد و بى اعتنايى به دنيا:

امام رضا(عليه السلام) درباره او فرمود:

«وَ ما لِباسُ الْقائِمَ اِلاَّ الْغَليظُ، وَ ما طَعامُهُ اِلاَّ الْجَشَبُ»

«لباس قائم(عليه السلام) ما چيزى نيست جز پوشاكى خشن و غذاى او چيزى نيست جز طعامى خشك» (3)

3 ـ عدالت گسترى در بين مردم:

امام باقر(عليه السلام) درباره حضرت مهدى(عليه السلام) فرمود:

«يَعْدِلُ فى خَلْقِ الرَّحْمنِ، اَلْبِرِّ مِنْهُمْ وَالْفاجِرِ»

«او در بين مردم به عدالت رفتار مى كند چه نيكوكار باشند و چه بدكار» (4)

4 ـ عمل به سنّت پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم):

پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود:

«او از من است، اسمش همانند اسم من است. خداوند مرا و آيين مرا به وسيله ا

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 1:19 |تعداد بازدید : 212 نویسنده :

╫*╬ حدیث انتظار ╫*╬






دنیا، بازار است و مردم در آن معامله‌گر. فروشنده، مردم هستند و خریدار خداوند.
متاعِ معامله، مال و جان است و بهای معامله، بهشت. اگر به خدا بفروشند،
سراسر سود و اگر به دیگری بفروشند، یکسره خسارت است.



ادامه مطلب

تاریخ ارسال: سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:24 |تعداد بازدید : 136 نویسنده :

╫*╬ حدیث انتظار ╫*╬





* بهشت، در سایه‌ی جهاد و شمشیر و تقدیم جان و مال به خداوند است. (لهم الجنّة یقاتلون فی سبیل اللّه)
* اگر هدف از جهاد، خدا باشد، کشته شدن یا نشدن، تفاوتی نمی‌کند. (یقاتلون فی سبیل اللّه فیَقتلون و یُقتلون)

* مۆمن، همواره آماده‌ی رفتن به جبهه است. (یقاتلون)(فعل مضارع، نشانه‌ی استمرار و تداوم است)
* هدف مۆمن از جنگ، ابتدا نابود کردن باطل و اهل آن و سرانجام، شهادت است. (یَقتلون و یُقتلون)

* در معامله با خدا، سود، یقینی و قطعی است. (وعداً علیه حقّاً) در مزایده با خداوند، هرچه هست، حقّ و به سود انسان است،
بر خلاف دیگران که یا قصد جدی نیست یا بی‌انگیزه و دروغ است، یا غلّو، یا از روی هوس و یا برای طرد کردن رقیب است.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:21 |تعداد بازدید : 120 نویسنده :

حدیث* مهدی فاطمه(س)*





چگونه می‏توان محبت واقعی به حضرت حجت علیه‏السلام
را در دل قوی ساخت و بر فروغ آن افزود؟

چگونه می توان محبتی از آن حضرت به دل داشت
که در کشاکش روزگاران و فراز و فرودهای زندگی لطمه ای بدان نرسد؟


راز این مطلب در یک کلمه نهفته است، معرفت.




ادامه مطلب

تاریخ ارسال: سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:17 |تعداد بازدید : 122 نویسنده :

قیام می‌کنیم قربة الی الله (احیای شب نیمه شعبان 95)

تاریخ ارسال: سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 21:19 |تعداد بازدید : 204 نویسنده :

شوق سوزان ظهور

آیین هندوئیسم

پیروان آیین هندو در اصل قیام نجات بخش انسان ها هیچ تردیدی روا نمی دارند و در کتاب های گوناگون و مقدس خویش از آن یاد می کنند. آنان معتقدند Kalki در عصر آهن یا عصر کلی که چهارمین و آخرین دوره از ادوار جهان ظهور خواهد کرد. کلکی Kalki است، کلکی دهمین مظهر خدای ویشنو (خدای حفظ کننده) در دورانی که تنها به یک چهارم درمه (دین یا نظم کیهانی) عمل می شود و سراسر جهان را ظلم و فساد فراگرفته است خواهد آمد. او سوار بر اسبی سفید و با شمشیری آخته و شهابگون ظهور می کند تا ظلم و شرارت را ریشه کن کند و عدالت و فضیلت را یا مرگ را (Yama) برقرار نماید. او یمه درهم می شکند و تارومار می سازد و بر همه قوای مخالف پیروز می گردد.

کلکی در اندیشه هندویان، مردی الهی است و به نوعی متحد با مقام بی انتهای خداست. در یکی از کتاب های پیروان هندو در رابطه با ویژگی های منجی انسان ها چنین آمده است : « سرانجام دنیا به کسی برگردد که خدا را دوست دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او فرخنده و خجسته باشد. » همچنین کلکی در اعتقادات هندوان جایگاهی خاصی دارد و تصاویر وی که در هیبت مردی سوار بر اسب سفید با شمشیری کشیده است، در جای جای نگارگری آنان یافت می شود. براساس آیین هندو، کلکی حکومت ناشایستگان را درهم می شکند و حکومتی عالمگیر، عدالت گستر و دین محور تشکیل می دهد.

بودائیان و اندیشه انتظار

موعود باوری در آیین بودا یا مفهوم گره خورده است. (maitreya) میتریه در زبان سانسکریت به معنای مهربان است. اگرچه حضور و اهمیت میتریه در مکاتب گوناگون بودایی متفاوت است اما همگی آن ها به آن معتقد می باشند. این موعود نجات بخش در نمادنگاری بودایی به شکل مردی در وضعیت نشسته، آماده برخاستن به نمایش درمی آید تا نمادی از قیام را تداعی کند. در یکی از کتاب های بودائیان که به تاریخ سری لانکا می پردازد، حوادث مربوط به قیام مطرح گردیده است : « پس از آن که شاکیه مونی (بودا) به نیروانه بزرگ رسید و جهان پای به سراشیبی اجتماعی... نهاد : پنج هزار سال پس از آخرین بودا، آفتاب آموزه های بودایی افول می کند و طول عمر آدمیان به ده سال فرو می کاهد. در این زمان چرخه وارو می گردد و زندگی متحول می شود. تا آن جا که متوسط عمر مردم به هشتادهزار سال می رسد. با این عمرهای طولانی و زمینه مناسب برای تعالیم بودا، یک راهنما خواهد آمد. او برای مردم رفاه و بهروزی می آورد و آموزه های بودا را ترویج می کند. آن گاه که چنین فضایی بهشت گون فراهم آمد، میتریه از آسمان... نزول می کند، بودایی خویش را به کمال می رساند و دین را به فرهیختگان می آموزد ».

بنابر نقل برخی پژوهشگران، بودا نسب این منجی آسمانی را به سیدخلایق دو جهان می رساند و ثمرات قیام وی را این چنین برمی شمارد : « پادشاهی دنیا به فرزند سید خلایق دوجهان تمام شود. او کسی باشد که بر کوه های مشرق و مغرب دنیا حکم براند و بر ابرها سوار شود و دین خدا یک دین شود و دین خدا زنده گردد. » در هرحال هم اکنون نیز در میان مناطق بودایی نشین، به ویژه چین و کره رویکرد گسترده ای نسبت به میتریه وجود دارد.

زرتشتیان

در هزاره گرایی زرتشتیان و باور آن ها در مورد موعود، انتظار ظهور سه منجی از نسل زرتشت مطرح است. این اصلاح طلبان یکی پس از دیگری در راس هر هزاره ظهور کرده، جهان را پر از عدل خواهند نمود. «هوشیدرو» هزار سال پس از زرتشت، «هوشیدرما»، دوهزار سال پس از وی و «سوشیانس» یا سوشینت (saoshiant) سه هزار سال پس از پیامبر زرتشتیان، خواهند آمد و با ظهور سوشیانس جهان پایان خواهد یافت. سوشیانس در آیین زرتشت جنگاور پیروز وعادل است که رسالتی جهانی و عالمگیر بر دوش دارد و با ریشه کن ساختن تباهی جهانی نوبنیاد می کند: «از این جهت، سوشینت است که او به سراسر جهان سود خواهد بخشید باور زرتشتیان آن است که وی با اهریمنان ستیز خواهد کرد و پس از شکست آنان، انسان را برجایگاه اصلی خویش خواهد نشاند.» لشکر اهریمنان با ایزدان دائم در روی خاکدان محاربه و کشمکش دارند و غالبا پیروزی با اهریمنان باشد. آنگاه پیروزی بزرگ از طرف ایزدان می شود و اهریمنان را منقرض می سازند و بعد از پیروزی ایزدان و برانداختن تبار اهریمنان، عالم کیهان به سعادت اصلی خود رسید. بنی آدم بر تخت نیک بختی، خواهد نشست. و در پایان، سوشیانس با ریشه کن ساختن فقر، فلاکت و تنگدستی « مردم را هم فکر، هم گفتار و هم کردار می گرداند. »

یهودیان و مسیحا

آن گونه که بررسی ها نشان می دهد پیش از اسارت قوم یهود و آوارگی آنان توسط آشوریان، اندیشه ظهور منجی در ادبیات مذهبی، غیرمذهبی، اساطیر، افسانه ها و روایات مکتوب و شفاهی بنی اسرائیل جایی نداشته است. تنها در سده دوم پیش از میلاد بود که ظهور نجات بخش قوم خدا در اذهان و افکار یهود پدید آمد و توسعه یافت.

از این رو است که دانیال نبی به دنبال رنج های پیاپی قوم یهود، پایان زجرها را نوید داد و گفت : «و در این ایام این پادشاهان، یهود خدای آسمان ها سلطنتی را که تا ابد جاوید می ماند، بر پا خواهد نمود و این سلطنت را خرد کرده مغلوب خواهد ساخت. و خودش برای همیشه پایدار و جاویدان خواهد ماند.

اشعیای پیامبر نیز در پیشگویی های خود، مژده آمدن مسیح را داد. برای ما ولدی و پسری بخشیده می شود که سلطنت بر دوش او خواهد بود و اسم او عجیب و مشیر و خدای قادر و پدر سرمدی و سرور و سلامتی خوانده خواهد شد. ترقی سلطنت و سلامتی او را بر کرسی داوود و بر کشور وی پایانی نخواهد بود. تا آن که انصاف و عدالت را برای همیشه استوارتر سازد. البته شایان توجه است که قوم یهود به عنوان مردمی دیندار همواره به آینده خویش امیدوار بود و این عبارت کتاب مقدس میان یهودیان رایج بود که : «اگر چه ابتدایت صغیر بود ولی عاقبت تو بسیار رفیع گردد.» با این وجود آنان پس از نخستین ویرانی شهر قدس، همیشه در انتظار رهبری الهی، قدرتمند و پیروزی آفرین بوده اند تا اقتدار و شکوه «قوم برگزیده» را احیا کند. یهودیان بر مبنای آنچه در زبور داوود آمده است، خود را وارثان به حق خداوند در زمین می پندارند. «زیرا که شریران منقطع خواهند گشت و متوکلان به خداوند وارث زمین خواهند شد. هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بوداما حکیمان (صالحان) وارث زمین خواهند گشت و میراث آن ها خواهد بود تا ابد آلا باد. اندیشه موعود در میان یهودیان با کلام صریح «اشعیا»، نگاهی رو به آینده پیدا می کند و دستمایه عشق به روزگاری روشن و افتخارآمیز می گردد. « نهالی از تنه یسی (پدر داوود) بیرون آمده، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شگفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت یعنی روح حکمت و فهم و روح مشورت و روح معرفت و ترس از خداوند.. مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستی حکم خواهد نمود....شریران را به نفخه لب های خود خواهد کشت. کمربند کمرش عدالت خواهد بود و کمربند میانش امانت. سپس اشعیا به گونه ای کنایه آمیز به صلح جهانی در آن دوران اشاره می کند و ادامه می دهد : «گرگ با بره سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر و پرواری با هم و طفل کوچک آنها را خواهد راند... و در تمامی کوه مقدس من ضرر و فسادی نخواهند کرد زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد مثل آب هایی که دریا را می پوشاند. »

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 14:7 |تعداد بازدید : 138 نویسنده :

شکل گیری شخصیت مسیحایی در اسلام و ویژگی های آن: مهدی عج

اشاره:

مسیحیان در انتظار بازگشت عیسی مسیح(ع) هستند و یهودیان در انتظار مسیحایی هستند که مسیحیان معتقدند همان عیسی مسیح(ع) بوده و یک بار ظهور کرده است. اما اکثر یهودیان و مسیحیان نمی دانند دین ابراهیمی سومی هم به نام (( اسلام))، اعتقاد به شخصیتی مسیحایی با نام (( مهدی(عج))) را تأیید می کند.

در طول تاریخ اسلام عقاید و مکاتب مختلفی در مورد هویت مهدی(عج) در میان فرقه های متعدد اسلامی پدید آمده است. اما ایدة مهدویت ـ با وجود تحکیم و گسترش آن در میان بسیاری از مسلمانان شیعه ـ هرگز به عنوان یک آموزة دینی در میان اهل سنت تبدیل نشد.

در این مقاله، ابتدا ریشه انشعاب مسلمانان به دو مذهب تشیع و تسنن مورد بررسی قرار گرفته و سپس به بحث دربارة جایگاه امامت در میان ارکان اعتقادی شیعه پرداخته شده است و در ادامه به بعضی از نهضت ها و قیام هایی که با عنوان مهدویت، علم عدالت را در مقابل حاکمان جور، به پا داشتند اشاره می شود. اختلاف عقاید فرقه های مختلف شیعی در مورد هویت مهدی و مصداق وی، از جمله مباحثی است که به طور خلاصه در این مقاله به آنها اشاره می شود و در آخرین و مهم ترین قسمت مقاله عوامل ظهور آموزة مهدویت در شیعه مورد بررسی قرار گرفته است.

اکثر مسیحیان و یهودیان با مفاهیم مسیحایی دین خود آشنایی دارند: مسیحیان در انتظار بازگشت عیسی مسیح هستند و یهودیان در انتظار مسیحایی هستند که مسیحیان معتقدند همان عیسی مسیح بوده و یک بار ظهور کرده است. اما اکثر مسیحیان و یهودیان نمی دانند دین ابراهیمیِ سومی هم به نام (( اسلام)) اعتقاد به شخصیتی مسیحایی را تأیید می کند. (( مهدی)) شخصیت اصلی مسیحایی در اسلام است. اعتقاد گسترده بر این است که مهدی، (به درستی هدایت شده)[1] نام (( یکی از شخصیت های آخرالزمان است که با ظهور خود، عصر عدالت و ایمان واقعی قبل از آخرالزمان را به وجود می آورد)).[2] نکتة حایز اهمیت این است که واژة (( مهدی[3] اصلاً در قرآن ـ که کتاب دینی اصلی مسلمانان است ـ ذکر نشده و فقط از ریشة عربی آن، به شکل مجهول چهار بار آمده است امّا مدارکی که بر اثبات وجود مهدی دلالت می کند به طور کامل در احادیث ـ یعنی گفتار مکتوب محمد(ص) ـ آمده است.[4] هر چند مسلمانان شیعه و سنی جوامع حدیثی خاص خود را دارند ـ جوامع حدیثی آن ها بازتاب عقاید آن هاست ـ امّا برخی از احادیث آن ها با هم مطابقت دارد.[5] [از طرف دیگر] اگرچه نام مهدی به طور صریح در قرآن ذکر نشده، اما به نزدیکی روز قیامت تأکید شده است ـ روزی که زمین لرزة بزرگ رخ می دهد، آسمان درهم می پیچد، مردگان زنده می شوند، قوای شیطان مغلوب می گردند، همه در برابر خداوند سر تعظیم فرود می آورند و... .[6] و مهدی ارتباط بسیار نزدیکی با روز قیامت و مفاهیم آخرالزمانی مربوطه دارد.

اعتقاد به مهدی در میان همة مسلمانان شیوع ندارد. در طول تاریخ، مجموعه ای از عقاید در رابطه با نقش مهدی و هویت او، در بین فرقه های مختلف اسلامی به وجود آمده است. به عنوان مثال، با تأیید مهدویت در میان اکثر مسلمانان شیعه، امّا هرگز این مفهوم به بخش اساسی آموزه های دینی در میان اهل سنت تبدیل نشده است.[7] در جهان اسلام، شیعیان در اقلیت هستند اما اهل سنت 85 درصد از جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهند.[8]

در این قسمت از مقاله به شرح شکل گیری گروه های مختلف در اسلام و ویژگی این گروه ها، توصیف عقاید خاص هر گروه به مهدی، و تحلیلی مختصر از عوامل مؤثر در این اعتقادات خواهیم پرداخت.

به اعتقاد مسلمانان، محمد بن عبدالله ـ که حدود سال 570 م[9] به دنیا آمده است ـ (( خاتم)) پیامبران و آخرین حلقه از سلسله پیامبران ـ از جمله نوح، ابراهیم، موسی، و عیسی ـ می باشد.[10] اگرچه موسی و عیسی کلام خداوند را به مردم رسانده بودند امّا جوامع یهودی و مسیحی در طول زمان، وحی الهی آن ها را تحریف کرده بودند. از این رو خداوند، محمد را به پیامبری مبعوث کرد تا برای آخرین بار پیام او را ابلاغ نماید. وحی محمد، یعنی قرآن، وحی ابدی و بدون تغییر الهی بود. بنابراین، محمد اصلاح گری بود که مردم را به بازگشت برای تسلیم در برابر خدای واحد و حقیقی فرا خواند و جامعه ای مسلمان (کسانی که تسلیم هستند) تشکیل داد.[11]

پیامبر خدا، محمد، رهبری دینی و سیاسی جامعة صدر اسلام را بر عهده داشت تا اینکه در سال 632 م رحلت کرد.[12] هنگام رحلت پیامبر، بیشتر جامعه معتقد بودند که پیامبر، نظامی برای جانشینی خود مشخص نکرده است.[13] از این رو اصحاب پیامبر، (( ابوبکر)) یعنی پدر همسر محمّد، را به عنوان نخستین جانشین او برگزیدند. ابوبکر نخستین خلیفه (و جانشین) پیامبر، و رهبر سیاسی و نظامی جامعه گردید و همان مسئولیت های پیامبر (به جز دریافت وحی) را بر عهده گرفت.[14]

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 14:6 |تعداد بازدید : 119 نویسنده :

حکومت جهانی حضرت مهدی(ع)

کلمه نخست

انتظار آمدن منجی موعود و انتظار ظهور مصلح بزرگی که همه انسان ها را از دردها و محنت ها رهایی بخشد و عدل و داد را در همه جهان مستقر سازد مخصوص اسلام نیست و تقریبا همه ادیان الهی و حتی آئین های قدیمی همچون برهمایی، بودایی و ... صرف نظر از نوع جهان بینی و اختلافی که در ویژگی های منجی موعود دارند، نوید آمدن وی را داده اند و این یک باور فراگیری است که تقریبا در تمام نقاط دنیا و در میان همه انسان ها و ملت ها جریان دارد.

در ادیان الهی و آئین های قدیمی هر چند برخی صفات و ویژگی های منجی موعود و شخصی که منتظر آمدن او هستند بیان شده و حتی از او با نام «مسیحا» در یهود و مسیحیت و «سوشیانت» در زرتشت و «کالکی» در آئین هندو یاد شده است ولی در هیچ یک از ادیان به روشنی اسلام از ظهور منجی موعود و نام و مشخصات ویژگی ها و صفات وی صحبت نشده است. در اسلام افزون بر مشخصات و ویژگی های شخصی نشانه های روزگار ظهور و چگونگی ظهور و نیز مشخصات دوستان و دشمنان وی و حتی چگونگی غلبه بر ظلم و جهل و بی عدالتی و تشکیل حکومتی جهانی با محوریت عدل نیز به تفصیل بیان شده است.

اعتقاد به مهدویت مخصوص شیعه نیست، اصل ظهور حضرت مهدی(ع) به عنوان منجی موعود مورد انفاق همه مذاهب اسلامی و از ضروریات اسلام است و در باور همه امری حتمی و تخلف ناپذیر است.

در آیات متعددی در قرآن مجید به مؤمنان و مستضعفان جهان وعده داده شده است که آنان را خداوند قدرت و حکومت بخشد و مستضعفان را پیشوایان و وارثان زمین گرداند.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:50 |تعداد بازدید : 202 نویسنده :

پرسش و پاسخ هایی درباره مهدویت

آیا اعتقاد به آمدن منجی در آینده مخصوص مسلمانان و به ویژه شیعیان است؟

فوتوریسم(1) به معنای اعتقاد به ظهور یک نجات دهنده بزرگ آسمانی و امید به آینده روشن که در آن، نگرانیها و هراسها مرتفع گردد و به برکت ظهور یک شخصیت ممتاز الهی، همه تاریکیها از پهنه گیتی برچیده شود و ریشه ظلم و جهل و تباهی از روی کره زمین برکنده شود، یک اعتقاد عمومی ثابت است که همواره، همه جا و همه زمانها، نزد تمام ملتها شایع و رایج بوده است.

در کتاب های مربوط به مذاهب به نام ها و القاب مختلفی بر می خوریم؛ برای نمونه:

در مذهب یهود: سرور میکائیلی، عزیر، منحاس، ماشیح؛

در مذهب مسیحیت: مهمید آخر، مسیح، پسر انسان؛

در مکتب زرتشت: سوشیانس؛

در مکتب هندوها: ویشنو، منصور، فرخنده؛

در مکتب بودا: مایتریا، بودای پنجم؛

در مذهب اسلام: مهدی، قائم؛

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:48 |تعداد بازدید : 140 نویسنده :

- پرسش و پاسخ هایی درباره مهدویت

اساس و بنیان حرکت و نهضت حضرت مهدی(عج) آیا بر پایه معجزه است یا روندی عادی و طبیعی مانند انقلاب های دیگر جهان داد؟

نهضت جهانی امام مهدی(عج) را به دو گونه می توان تفسیر کرد، الف: تفسیری اعجازآمیز و مافوق طبیعی ب: تفسیری عادی و در چارچوب نوامیس طبیعت که از سوی خداوند، بر هستی حکم می راند.

بر اساس تفسیر نخست که گاه از آن، با عنوان «نظریه حصولی بودن ظهور» یاد می شود، نهضت امام مهدی (عج) پدیده ای است که با اراده مستقیم الهی و به کمک عوامل غیبی آغاز می شود و به انجام می رسد و اقبال و ادبار مردم و نیز توجه و تلاش یا غفلت و سستی آن ها، هیچ تأثیری در تقدیم یا تأخیر این حادثه بزرگ ندارد. اما طبق دیدگاه دوم که با عنوان «نظریه تحصیلی بودن ظهور» شناخته می شود، حرکت جهانی آن حضرت، روالی عادی و طبیعی دارد و از این رو نیازمند فراهم شدن بسترها و شرایط، توسط توده مردم است. از میان این دو دیدگاه، دیدگاه دوم، به طریق صواب، نزدیک تر است، چرا که دیدگاه نخست، از اشکالات متعددی برخوردار است که در ادامه، پاره ای از آن ها را به اختصار خواهیم گفت:

1. اعتقاد به اعجازآمیز بودن نهضت امام مهدی(ع) اعتقادی بر خلاف اصل و روال طبیعی است. اصولاً در جهان هستی که جهان اسباب و مسببات است، هیچ پدیده عادی ای را نمی توان نشان کرد که بدون اسباب و علل عادی، تحقق یافته باشد، برای نمونه، برای سیر شدن، باید غذا میل کرد و برای سیراب شدن باید آب نوشید. همچنان که برای تحصیل یک گیاه باید دانه اش را کاشت و نهال آن را پرورش داد و آب و نور کافی را برایش فراهم کرد. این توقع که گرسنگی و تشنگی، بدون خوردن غذا و نوشیدن آب، بر طرف شود یا بدون فراهم کردن شرایط رشد یک نهال، آن نهال به بار نشیند، توقع بی جایی است، چرا که به تعبیر امام صادق(ع):

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:45 |تعداد بازدید : 128 نویسنده :

- چه کسی شهر موعود را می سازد؟ و چرا؟

 

اعتقاد به ظهور فردی که در جهان، عدل و انصاف را گسترش می دهد و حقّ مظلوم را از ظالم می ستانَد و جهان را به «شهر خدا» و شهر آرمانی ادیان تبدیل می کند، تنها مختصّ شیعیان و دیگر مسلمانان نیست؛ گرچه این باور در نزد شیعیان، با اعتقاد به زنده بودن امام دوازدهم و نظارت آن حضرت بر اعمال دوستداران و منتظرانش، از دیگر مذاهب و ادیان، پررنگ تر است امّا این اعتقاد، در کتب ادیان دیگر، از جمله: مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان، برهمنان و هندوها هم به چشم می خورَد.

موعود در ادیان

اشتیاق و علاقه به ظهور منجی، هزاران سال است که انسان درمانده و طالب عدالت را در انتظار گذاشته؛ امّا این انتظار، در ادیان مختلف، به اَشکال گوناگون، مطرح شده است و در نهایت، تمامی آنها آمدن فردی را مژده می دهند که جهان را در راه رسیدن به مدینه موعود، رهبری می کند و تلاش او، سرانجام به تحقّق شهر (یا جهانِ) آرمانی ادیان می انجامد.

در ایین هندوها، منجی را یکی از مظاهر «ویشنو» می دانند: «این مظهر ویشنو، در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفیدی در حالی که شمشیر برهنه درخشانی به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد، ظاهر می شود و همه شریران را هلاک می سازد و خلقت را از نو تجدید می کند و پاکی را رجعت خواهد داد... . این مظهر دهم، در انقضای عالم، ظهور خواهد کرد».

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 13:43 |تعداد بازدید : 152 نویسنده :

شگفتى ها وعجايب دنيا در بعد از ظهور امام زمان (ع) محّدث نور4

پيدا شدن تمام مراتب علوم

سى وهشتم: تمام علوم در زمان حضرت قائم (عليه السلام) بيرون مى آيد. چنانكه قطب راوندى در (خرايج) از امام صادق (عليه السلام) روايت كرده است كه فرمود: (علم، بيست وهفت حرف است. تمام علومى كه پيامبران آورده اند دو حرف بود ومردم تا امروز بيش از اين دو حرف را نشناختند.

پس زمانى كه قائم ما (عليه السلام) خروج مى كند بيست وپنج حرف را بيرون مى آورد. سپس تمام بيست وهفت حرف علم را در ميان مردم منتشر مى كند).

شيخ صفا در (بصائر) از آن جناب روايت كرده است كه فرمود: (در انتهاى شمشير رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) صحيفه كوچكى بود كه حضرت على (عليه السلام)، پسرش امام حسن (عليه السلام) را خواست وآن صحيفه را به او داد وفرمود: (آن را باز كن).

امام حسن (عليه السلام) نتوانست آن را باز كند، پس آن را براى او باز كرد وفرمود: (بخوان).

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:11 |تعداد بازدید : 138 نویسنده :

» شگفتى ها وعجايب دنيا در بعد از ظهور امام زمان (ع) محّدث نورى3

غنى شدن خلق به نور حضرت مهدى (عليه السلام)

بيست ونهم: مردم با نور حضرت مهدى (عليه السلام) از نور آفتاب وماه بى نياز مى شوند. چنانكه على بن ابراهيم از حضرت صادق (عليه السلام) در تفسير آيه شريفه (واشرقت الارض بنور ربّها) روايت كرده است كه: (مربّى زمين حضرت مهدى (عليه السلام) است).

(يعنى: زمين به نور پروردگارش روشن مى شود). سوره زمر آيه 69.

راوى عرض كرد: (پس وقتى حضرت ظهور كند چه خواهد شد؟)

حضرت فرمود: (مردم از روشنايى خورشيد ونور ماه بى نياز مى شوند وبه نور امام (عليه السلام) اكتفا مى كنند).

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:10 |تعداد بازدید : 122 نویسنده :

جوان ظاهر شدن امام زمان (عليه السلام)

جوان ظاهر شدن امام زمان (عليه السلام)

نوزدهم: طول روزگار وگردش روز وشب وسير فلك در بنيه ومزاج واعضاء وقوا وصورت وشكل آن حضرت، با اينكه طول عمر ايشان بيش از هزار سال مى باشد، تأثير نگذاشته است وخدا مى داند كه تا وقت ظهور، ايشان چند سال دارند.

وقتى حضرت حجّت (عليه السلام) ظاهر شود، در صورت مانند مرد سى ساله يا چهل ساله است ومسن تر از انبياى گذشته مى باشد.

شيخ صدوق از ابو الصلت هروى روايت كرده است كه: گفت: از حضرت رضا (عليه السلام) پرسيدم: (علامت قائم شما هنگامى كه خروج مى كند چيست؟)

فرمود: (علامتش آن است كه در سنّ، پير است ولى در صورت جوان مى باشد بطورى كه كسى كه به او نظر مى كند، گمان مى كند كه در سنّ چهل سالگى يا كمتر از چهل سال است، ونشانه ديگر آن حضرت اين است كه با گذشت شب وروز پيرى به آن حضرت راه نمى يابد تا زمانى كه اجل آن حضرت فرا رسد).

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:9 |تعداد بازدید : 270 نویسنده :

»» شگفتى ها وعجايب دنيا در بعد از ظهور امام زمان (ع) محّدث نورى1


 

شگفتى ها وعجايب دنيا در بعد از ظهور امام زمان (عليه السلام)

بسمه تعالى

يكى از وظايف مسلمين در زمان غيبت امام زمان (عليه السلام)، گسترش نام وياد آن حضرت مى باشد. بر اين اساس ودر راستاى تحقّق بخشيدن به اين هدف، ابزارهاى فرهنگى سهم عمده اى را دارا مى باشند كه نشر وپخش كتاب يكى از اين ابزارها مى باشد.

ما به حول وقوّه الهى سعى داريم با استفاده از امكانات محدود خود در زمينه آگاهى بخشيدن به مسلمانان وبلكه تمام مردم جهان پيرامون وجود مقدّس امام زمان (عليه السلام) وزنده كردن ياد آن حضرت در اذهان مردم تلاش نمائيم.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:8 |تعداد بازدید : 179 نویسنده :

عواقب قضا شدن نماز صبح

از امام صادق(ع) پرسیدند که چرا کسانی که در آخر زمان زندگی می کنند رزق و روزیشان تنگ است؟ فرمودند : به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است.

به گزارش مشرق، مردی به خدمت امام صادق(ع) آمد و عرضه داشت : من مرتکب گناهی شده ام.

امام صادق(ع) فرمود :خدا می بخشه.
آن شخص عرضه داشت :گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگ است.
امام فرمود: اگر به اندازه ی کوه باشد خدا می بخشد.
آن شخص عرضه داشت: گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگتر است.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:6 |تعداد بازدید : 122 نویسنده :

پنج هدیه جبرئیل برای مؤمنان ماه ذی الحجة

حواریون از حضرت عیسی علیه السلام پرسیدند: ای روح الله! کسی که این کلمات را بگوید چه پاداشی دارد؟ فرمود: کسی که صد بار اولی را بگوید زمینیان عملی بهتر از عمل او در آن روز ندارند و در روز قیامت خوبی های او از همه بندگان بیشتر خواهد بود.

 به گزارش مشرق، یکی از این توقفگاه های مهم معنوی ده روز اول ذی حجه است و منظور از ایام معدودات در این آیه که : "وَاذْكُرُوا اللَّهَ فِي أَيَّامٍ مَّعْدُودَاتٍ / تا خدا را در روزهای معین یاد کنند" نیز همین است  و "یاد" و "غفلت" با هم سازگاری ندارند. پس بپرهیز از این که در این ماه دل خود را به نجاست آلوده نمایی، به خصوص با نافرمانی. ذکر کامل که در آیه بالا آمده این است که با عقل، روح، دل و بدن در ذکر خدا باشی زیرا هر کدام از آن ها ذکر مخصوصی دارند. این فرصت را غنیمت شمار که خداوند به تو اجازه ذکر خود را داده است.

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 12:3 |تعداد بازدید : 82 نویسنده :

سند و فضيلت زيارت عاشورا

همچنين مي گويد: «امام صادق (عليه السلام) پس از زيارت اميرالمومنين عليه السلام به طرف كربلا اشاره كردند و اين زيارت را قرائت كردند، اما در واقع اين زيارت از ناحيه خود خداوند متعال نازل شده و از احاديث قدسي است، چون شيخ عباس قمي، در مفاتيح الجنان از امام صادق عليه السلام نقل مي كند كه: آن حضرت از پدر بزرگوارش و ايشان از اجداد طاهرينش و آنان از پيامبر اكرم(ص) و آن حضرت از جبرئيل و جبرئيل از خداوند متعال نقل مي كنند كه حضرت احديت به ذات مقدس خود قسم خورده كه هر كس امام حسين(ع) را با اين زيارت، از دور يا نزديك زيارت كند، زيارت او را مي پذيرم و خواهش و حاجت او را برآورده مي كنم و فوز به بهشت و آزادي از جهنم را به او عطا مي كنم و شفاعت او را در حق هر كس كه بخواهد قبول مي نمايم»

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 11:58 |تعداد بازدید : 93 نویسنده :

» فضیلت صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

شفا و درمان با صلوات 
ثواب صلوات فرستادن و سلام كردن بر ((پيامبر صلى الله عليه و آله و دوستىاو))
اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: صلوات فرستادن بر پيامبر صلى الله عليه وآله گناهان را از بين مى برد، بهتر از نابود كردن آب آتش را. سلام كردن بر پيامبر صلى الله عليه و آله برتر از آزاد كردن چند برده است . دوست داشتن رسول خدا صلى الله عليه و آله برتراز فدا كردن جانهاست . يا فرمودند: برتر از شمشير زدن در راه خداست . (483)

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 11:56 |تعداد بازدید : 129 نویسنده :

» نشانه هاى خدا در آفرينش گياهان

قرآن و احاديث اسلامى ، بشر را در مسير خداشناسى به مطالعه درباره آفرينش و حكمت هاى به كار رفته درباره انواع درختان و گياهان ، دعوت مى نمايند و از نگاه قرآن كريم ، زندگى نباتات ، از جهات مختلف مى تواند انديشه مندان را به خالق حكيم جهان ، رهنمون گردد . اينك به شمارى از آنها اشاره مى كنيم :


يك . پيدايش حيات در موادّ مُرده

ادامه مطلب

تاریخ ارسال: دوشنبه 02 فروردين 1395 ساعت: 11:31 |تعداد بازدید : 114 نویسنده :
با سلام و تشکر به منظور انتخاب این سایت به جمع منتظران فرج خوش آمدید. / مدیر سایت : رضا عابدی ومحمد حسن مولایی ************************************************************* سامانه پیامکی گروه آقا امام زمان...ارسال پیامک مذهبی رایگان...برای ثبت شماره تون یک پیامک خالی به شماره ارسال کنید...30005992599599
یامهدی
یا مهدی
ادرکنی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ
وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ
وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
مهدویت
التماس دعا
خدایا،توفیق فرمانبرى،و دورى از نافرمانى،و درستى نهاد و شناخت واجبات را روزى ما بدار
ما را به هدایت و پایدارى گرامى دار
و زبانمان را به راستگویى و حكمت استوار ساز
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"
برحمتک یا ارحم الراحمین
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ
أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُبْـدِئُ الْخَلْقِ وَمُعیدُهُمْ وَأنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُدَبِّـرُ الْاُمُورِ
وَ بٰاعِثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، وَ أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ الْقٰابِضُ الْبٰاسِطُ
وَ أنْتَ الله الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، وٰارِثُ الْأرْضِ وَمَنْ عَلَیْهٰا.
أسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذی إذٰا دُعیتَ بِهِ أجَبْتَ، وَإذٰا سُئِلْتَ بِهِ أعْطَیْتَ
وَ أسْئَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَیْتِهِ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذی أوْجَبْتَهُ عَلیٰ نَفْسِكَ
أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ‌ تَقْضِیَ لی حٰاجَتی، السّاعَةَ السّاعَةَ،
یٰا سَیِّدٰاهُ، یٰا مَوْلٰاهُ، یٰا غِیٰاثٰاهُ، أسْئَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّیْتَهُ بِهِ نَفْسَكَ، وَاسْتَأْثَرْتَ
بِهِ فی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَكَ أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ تُعَجِّلَ خَلٰاصَنٰا
مِنْ هٰذِهِ الشِّدَّةِ، یٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأبْصٰار، یٰا سَمیعَ الدُّعٰآءِ،‌إنَّكَ عَلیٰ كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ،
بِرَحْمَتِكَ یٰا أرْحَمَ الرّاحِمین
یک روز می افتد ؛
آن اتفاق خوب را می گویم ...
من به افتادنی که برخاستن اوست ایمان دارم ؛
هر لحظه ، هر روز ، هر جمعه ...
اللهم عجل لولیک الفرج
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
لا اِلهَ اِلا اللَّهُ
عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ
وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ
یا مهدی ادرکنی
السلام علی جمیع المعصومین علیهما السلام
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ ما شآءَ اللَّهُ كانَ وَ مالَمْ یَشَاْ لَمْ یَكُنْ اَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّشَیْئٍ قَدیرٌ وَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ اَحاطَ بِكُلِّ شَیْئٍ عِلْماً اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دآبّةٍ اَنْتَ اخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ
دانلود شمیم یار 95

پشتیبانی

پشتیبانی